Thursday, April 25, 2013


KUALA LUMPUR – Pereka fesyen tersohor negara, Rizalman Ibrahim telah memperkenalkan 23 rekaan eksklusifnya untuk dijual di Zalora yang merupakan satu rangkaian membeli belah secara atas talian yang popular di seluruh dunia.
Kerjasama di antara Rizalman dan Zalora bertujuan membawa fesyen yang terbaik untuk semua pelanggan yang sering melayari Zalora sekali gus memberi pilihan rekaan daripada pereka terkemuka negara untuk semua wanita di Malaysia.
Menurut Rizalman, dia menggunakan peluang berkolaborasi bersama Zalora untuk membawa jenama Ready To Wear By Rizalman lebih dekat kepada penggemar-pengemar fesyen rekaannya.
“Tercetusnya idea ini selepas saya terima komen-komen peminat daripada Facebook saya yang mengatakan baju-baju rekaan saya, lawa-lawa lah, meleleh air liur lah, macam kasihan kat mereka ini (yang selama ini menyokong kariernya).
“Selepas saya baca mesej-mesej serta komen-komen mereka, kenapa tidak saya buat suatu kerja amal kepada wanita di Malaysia iaitu dengan menjual koleksi saya pada harga yang boleh dimiliki serta berpatutan untuk semua,” katanya kepada Mynewshub ketika ditemui pada majlis perasmian produknya itu, hari ini.
Kali ini, pereka itu tampil bermain dengan warna-warna selamat di antaranya hitam, coklat gelap, biru gelap dan ungu gelap serta warna terang seperti merah dan kuning kemudian diserikan dengan sedikit perincian labuci, corak geometri dan bunga-bungaan yang menampakkan pelanggannya tampil elegan, sofistikated dan sopan dipandang.
Kesemua 23 rekaan Rizalman yang bertemakan ‘Glamour Goes Online’ itu akan dijual bermula hari ini dan berharga dari RM350 sehingga RM460.
Bercakap mengenai sasaran pembeli pula, Rizalman menjelaskan, “sasaran saya ialah wanita-wanita Malaysia yang nak pakai rekaan Rizalman dan inilah peluang mereka untuk dapatkan rekaan Rizalman pada harga yang mampu milik”.
Dalam sesuatu rekaan yang dihasilkan Rizalman menegaskan dia amat menitik beratkan potongan yang terletak di badan serta pemilihan kain yang menarik merupakan ciri-ciri yang penting untuk melengkapkannya.
“Asalkan rekaan menarik dan bagus, itu adalah kunci untuk jualan kita sebenarnya,” katanya yang gemar mereka pakaian yang berorientasikan klasik dan retro.
“Saya seorang pereka yang mengamalkan dan sukakan sesuatu benda yang klasik, ‘not too trendy’ dan yang boleh dipakai berkali-kali pada masa akan datang,” jelasnya lagi.
Ketika ditanya tentang persaingan di kalangan pereka fesyen muda yang semakin banyak menghiasi arena tersebut, Rizalman menyatakan dia tidak sesekali berasa gentar akan perkara itu.
“Saya ikhlas dalam melakukan kerja-kerja, saya tak gentar (dengan persaingan) kerana saya merupakan ‘pioneer’ dalam bidang ini,” katanya.
Dalam perancangan projek di masa hadapan, Rizalman menjelaskan dia mungkin bakal menyambung koleksi Ready To Wear menerusi jualan atas talian jika mendapat sambutan yang mengalakkan daripada semua pihak.
ZALORA
ZALORA2
ZALORA3
ZALORA4

0 comments:

Post a Comment